TILBAKEMELDINGER - 2018

Tilbakemeldinger fra noen av våre kunder som reiste til Japan i 2018.

Reiseperiode: Mars 2018

Shiizaki-Inari Shrine, Kyoto

Shiizaki-Inari Shrine, Kyoto

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Generelt ok.

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Hotel var bra. Valg av hotel i Fukuoka var upraktisk, vi måtte bruke taxi 2 ganger hver dag for å komme oss fram til Dojo. Brukte mye penger og tid til dette.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Meget bra!

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Meget bra. Ichikawa San gjør en bra jobb med å forberede alt til minste detalj

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Alt var bra.

Vurdering av service i forkant av turen.

Meget bra!

Annet som dere ønsker å formidle.

Plannleging av turen er meget viktig for meg og jeg håper det forblir slik. Samarbeidet med Katsumi San gjennom årene har vært helt fantastisk! Takk


Reiseperiode: April 2018

Chidorigafuchi,   Tokyo

Chidorigafuchi, Tokyo

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Ok. Punktlig på avgang/ankomststider. God mat, men ikke samme service som Finnair angående å finne seg snacks, drikke bak i flyet når en ønsket litt påfyll.

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Kichijoji Tokyo Rei Hotel i Tokyo. God service, rent, veldig små enkeltrom. Vi ble sannsynligvis matforgiftet der. 11 av 18 stk ble syke i dagene etterpå, med oppkast, diarè. Flere måtte kutte ut en del av programmet på grunn av dette. Trist at noe sånt skulle ødelegge litt av turen. Flere ble også forkjølet etter hvert, kanskje fordi allmenntilstanden var nedsatt. Hotel 1-2-3 i Kobe anbefales ikke til slike grupper. Sengene var veldig harde, så flere hadde problemer med å sove. Det var lite som var aktuelt å spise til frokost, så flere kjøpte med seg noe fra matbutikken. Brød, bananer ol. Det var ikke alle dager det var brød nok på frokostbordet. Med litt dårlige mager så var det ikke så mye annet som fristet. Hotellet er ganske slitt, og flere bemerket at det var litt dårlig lukt der. Enkeltrommene var veldig små. Hakone Pax Yoshino var en suksess. En skikkelig opptur etter hotellet i Kobe. Flott opplevelse med mange spennende middagsretter om kvelden. Fine rom, god stemning. Vi avsluttet turen på Kichijoji Tokyo Rei Hotel. Da var kjøkkenet stengt, så vi måtte ordne oss frokost selv.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Litt uheldig med to av hotellene. Men hadde mange flotte opplevelser i dette spennende landet.

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Vi var reiseledere og guider selv, og reiste kollektivt.

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Hovedbygget på musèet i Hiroshima er stengt i to år pga av restaurering. Vi visste ikke dette da vi reiste dit, så det var en skuffelse.

Vurdering av service i forkant av turen.

Ok

Annet som dere ønsker å formidle.

Respondenten hoppet over dette spørsmålet


Reiseperiode: Mai 2018

Showa Kinen Park, Tokyo

Showa Kinen Park, Tokyo

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Meget bra

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Meget bra med unntak av Hotel Okada i Hakone som er meget slitt. Ikke behagelig å forlate hotellet for å tøfle til en annen bygning for onsen. Hyggelig betjening men dårlig hotell for voksne mennesker. Kanskje ok som barne- og familiehotell. Ingen bar på kveldstid.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Meget bra.

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Taxi- og bussjåfører meget bra.

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Dette ordnet vi stort sett selv og var meget bra.

Vurdering av service i forkant av turen.

Meget bra - stor takk!

Annet som dere ønsker å formidle.

Japan og japanere er fantastisk!


Reiseperiode: Juli 2018

Sandan-kyo, Hiroshima

Sandan-kyo, Hiroshima

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Middels - intet å klage på

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Utmerkete hoteller (3)

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

fantastisk opplevelse- og lærerik tur

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

(Ikke aktuelt)

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Innfridde forventninger (+)

Vurdering av service i forkant av turen.

Glimrende

Annet som dere ønsker å formidle.

Nix


Reiseperiode: Juli 2018

Mt. Fuji

Mt. Fuji

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

God, endring av hjemreise medførte at spesialmat ikke ble levert

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

God standard, dobbeltrom (det ene) Asakusa var litt lite

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Veldig bra opplegg, nyttig med Railpass

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

N.a

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Veldig fornøyd med destinasjonene, Hakone var veldig spennende, Okinawa ble vi overrasket over avstander inkl hotellets beliggenhet og dårlig offentlig kommunikasjon, Tokyo og Kyoto har veldig mye å by på

Vurdering av service i forkant av turen.

Godt fornøyd med service og oppfølging, kunne kanskje hatt noe mer kommunikasjon om forventninger/hotell/muligheter på Okinawa; ville vurdert dyrere hotell/beliggenhet

Annet som dere ønsker å formidle.

Vi fikk ikke leid bil på Okinawa siden vi hadde EU/EØS førerkort og ikke spesiell NAF autorisasjon. Det dro ned spesielt ettersom vi var langt fra nåde flyplass/Naha og endel andre attraksjoner. Skulle gjerne visst dette på forhånd. Alt fungerte godt ellers; hotell nær kommunikasjonssentre fungerte godt. Overrasket over manglende engelskkunnskaper.


Reiseperiode: August 2018

Harajiri Falls, Oita

Harajiri Falls, Oita

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Finnair - har benyttet dem før og de er gode på sevice og kvalitet.

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Hotellene var greie, men ikke noe mer. Var spesielt misfornøyd med hotellet i Osaka. Det var rent, men ukoselig og lå ikke i nærheten av Osaka Station slik at det ble litt tungvint å bevege seg rundt.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Turen generelt var kjempefin!

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Guidene var veldig flinke.

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Ingenting å utsette på kvalitet/innhold.

Vurdering av service i forkant av turen.

Servicen i forkant var upåklagelig.

Annet som dere ønsker å formidle.

Respondenten hoppet over dette spørsmålet


Reiseperiode: August 2018

Miibaru beach, Okinawa

Miibaru beach, Okinawa

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Vårt BA-fly til London kansellert kun 9-10 t før avreise - ikke mulig for oss å få kontakt med BA-kundeservice. BA kunne ikke benytte/booke om til SAS-fly (ingen avtale - sic). Dvs vi mistet oppgradert flyreise til Japan - og skranken på Gardermonen (Mendez Bakkeservice, utrolig sen hjelp pga 1 skranke betjent for alle passasjerene. Måtte bookes til om til turistklasse KLM... Skrankepersonell til BA kunne ikke garantere for refusjon av vår ekstrakostnad for 3 stk oppgraderte seter hos BA ). Slett service! Fra dere trenger vi en bekreftelse/"fakturakopi" på hva våre ubenyttede oppgraderte seter kostet for å kunne sende BA krav. Kan du/dere bistå oss med dette?

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

BRA!!! Alle rommene var klargjort for 3 personer. Og reisefølget (tot 5 rom) ble samlet i nærheten av hverandre på de ulike hotellene.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Meget bra!

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Guider var bra (kunne bra engelsk). Større utfordring var utrolig varmt vær ;-)

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Meget bra - selv om enkelte fikk litt "tempelfatigue" underveis (for mye inntrykk) :-)

Vurdering av service i forkant av turen.

Bra oppfølging - flott hjelp om natt før avreise pga kansellert fly til London. Lite hjelp fra BA...

Annet som dere ønsker å formidle.

Respondenten hoppet over dette spørsmålet


Reiseperiode: Oktober 2018

Mitaki Ravine Park, Ehime

Mitaki Ravine Park, Ehime

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Det var utmerket

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Vi er meget fornøyde og alle hotellene hadde fri Wi-Fi.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Vi hadde en fin tur, alt gikk greit. Japan er er greit land årenes rundt i, alt er ryddig og strukturert. Vi fikk god hjelp under veis, de fleste snakket litt engelsk eller i alle fall forstod litt. Det gikk også greit å bruke betalingskort.

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Vi hadde kun 2 guidede turer, de var godt organisert og på forståelig engelsk

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Som forventet, kanskje litt bedre, vi fikk sett det vi hadde planlagt.

Vurdering av service i forkant av turen.

Servicen var upåklagelig (har vel nevnt det tidligere), terningkast 6.j

Annet som dere ønsker å formidle.

Jeg kommer tilbake mht refusjonskrav til SAS, som dere har tilbudt dere å hjelpe til med. Takker for all bistand på forhånd, jeg er meget fornøyd og vil anbefale dere til andre.


Reiseperiode: November 2018

Yoshimizu-en Garden, Hiroshima

Yoshimizu-en Garden, Hiroshima

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

sånn passe. vi ble puttet rundt i flyet og det var ikke mulig å bytte seter da vi sjekket inn 24 timer før hjemturen

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

New Miako var elendig. Rommet holdt 28 grader. Ettersom vi hadde oppgradert til Hyatt i Tokyo og Hakone, burde vi ha blitt tilbudt tilsvarene standard i Kyoto selv om Hyatt der var fullt

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Fin tur, men mye tid gikk bort i transport. Derfor kunne nok Hakone blitt fjernet. Det burde også ha blitt informert om at Hyatt hadde gratis buss fra Odawara, så kunne vi planlagt bedre

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

ikke relevant

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

hadde bare en tur, til Ghilbli museet. Interessant tur, men her gikk også for mye tid bort til transport og lunch på et eller annet hotell. Bare 2 timer på selve museet av totalt 8.

Vurdering av service i forkant av turen.

Hyggelig og med detaljert reiseplan, plus mye informasjon. Men vi hadde i ettertid ønsket mer info om transportalternativer, pluss oppgradering av New Miako. Vi var heller ikke overbevist om at 7-dagers JR pass var økonomisk når vi bare brukte det for 3 turer. Vi tok flytoget fra Narita, men hørte etterpå at flybussen var lettere å bruke. antagelig hadde Hyatt egen gratis buss også. vi hadde 7-dagers pass, men trengte transport for 8 dager

Annet som dere ønsker å formidle.

Vi forstår at mange kunder vil ha minimal pris, men vi ble ganske forbauset over kvaliteten på New Miako i Kyoto. Jeg anbefaler at dere prøver å vurdere kundens behov og betalingsvillighet tidlig i prosessen