TILBAKEMELDINGER - 2019

Tilbakemeldinger fra noen av våre kunder som reiste til Japan i 2018.

Reiseperiode: Mars 2019

Hirosaki City, Aomori

Hirosaki City, Aomori

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

SAS bra

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Hilton Odaiba - veldig bra, Celestine Kyoto-veldig bra - Daien in, Koya san - bra, Tokyo Ryomeikan - bra

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

veldig bra

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Ingen

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Respondenten hoppet over dette spørsmålet

Vurdering av service i forkant av turen.

Respondenten hoppet over dette spørsmålet

Annet som dere ønsker å formidle.

Vi hadde behov for endel detalj-informasjon. F.eks stoppet flybussen rett utenfor hotellet i Tokyo og dette hadde det vært lurt å nevne. Togbytter etc. kunne vært nyttig med mer detaljer rundt. Vi rakk heller ikke toget til Koya san der vi hadde setereservasjoner. Det tar lengre tid med byttene enn det dere hadde lagt opp til.


Reiseperiode: April 2019

Kinosaki Hot Spring, Hyogo

Kinosaki Hot Spring, Hyogo

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Utmerket

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

New Ontani i Tokyo var meget bra. Daiwa Roynet i Horishima ble bra til slutt, men de hadde kun to røykerom ledige. Vi fikk til slutt et handicap-rom som jo er større enn vanlig rom. Det fungerte bra. Vær oppmerksom på at det har kommet et nytt hotell ved togstasjonen med samme navn. Vi fulgte google og om dermed feil først. Ryokanen i Tokyo hadde litt rufsete rom men utmerket betjening. Mitsui var meget bra. Souji-in også meget bra.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Turen var meget vellykket og reise i japan er en drøm, selv med fire etapper til Koyasan gikk det som smurt.

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Guiden som viste oss rundt i Tokyo var bra. Meget tålmodig og lun person. Matkurset var meget dyrt i forhold til hva vi fikk. Vi kuttet litt grønnsaker og fikk se på kjøkkenet, men lærte svært lite. Meget hyggelig betjening hjalp, men det kurset kan ikke anbefales.

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Jevnt over meget bra.

Vurdering av service i forkant av turen.

Helt utmerket. Vi følte selv at vi burde ha booket noe mer aktiviteter, men hadde utvilsomt masse å ta oss til. Fint å kunne være spontane.

Annet som dere ønsker å formidle.

Utenom matkurset (som var hyggelig men som føltes meget dyrt) var alt meget godt tilrettelagt. Vi drar gjerne tilbake :-)


Reiseperiode: Mai 2019

Shinjuku Gyoen National Garden, Tokyo

Shinjuku Gyoen National Garden, Tokyo

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

god

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

ok

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

god

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

god

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

god

Vurdering av service i forkant av turen.

god

Annet som dere ønsker å formidle.

Respondenten hoppet over dette spørsmålet


Reiseperiode: Mai 2019

Shinjuku Gyoen National Garden, Tokyo

Shinjuku Gyoen National Garden, Tokyo

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Utmerket

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Bra hoteller hele veien

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

En flott reise

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Hadde ingen

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Kun tre utflukter men de var fine

Vurdering av service i forkant av turen.

Raske svar på hendvendelser

Annet som dere ønsker å formidle.

Respondenten hoppet over dette spørsmålet


Reiseperiode: Mai 2019

Fujikawaguchiko ,  ‘Fuji Shibazakura Festival’, Yamanashi

Fujikawaguchiko, ‘Fuji Shibazakura Festival’, Yamanashi

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Bra

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

De flesta bra

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Mycket bra

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Bra

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Bra, men kunde varit fler bokade aktiviteter

Vurdering av service i forkant av turen.

Bra

Annet som dere ønsker å formidle.

Respondenten hoppet over dette spørsmålet


Reiseperiode: Mai 2019

Kenroku-en Garden, Ishikawa

Kenroku-en Garden, Ishikawa

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Greit

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Bra, men Japanske rom er små og vanskelig når det skal være 2 personer

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Bra

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Vi ordnet oss stort sett selv

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Attraksjoner var bra

Vurdering av service i forkant av turen.

Kunne fått noe mer på et tidligere tidspunkt

Annet som dere ønsker å formidle.

Tar gjerne en tur til med dere på et senere tidspunkt


Reiseperiode: Juni 2019

Blue Lake, Hokkaido

Blue Lake, Hokkaido

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Veldig bra.

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Varierende kvalitet. Skuffet over hotellet i Tokyo.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Veldig bra.

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Veldig bra.

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Bra

Vurdering av service i forkant av turen.

Bra

Annet som dere ønsker å formidle.

Deling av rom fungerte bra hos noen, med separate senger, men f.eks. i Tokyo var det trange rom med dobbeltseng og ei dyne. Her måtte vi betale full pris for nytt enkeltrom, til tross for at vi skulle ha separate senger. Veldig dårlig service!


Reiseperiode: Juli 2019

Omura District, Ogasawara Islands, Tokyo

Omura District, Ogasawara Islands, Tokyo

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Veldig bra. Flydde med Air France til og Klm tilbake

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Likte ikke så godt hotellet i Hiroshima, men ellers bra. Frokosten var dårlig og den generelle standarden var noe lavere enn på de andre hotellene og spesielt i forhold til lys.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Egentlig bare positivt, særlig greit med togpassene

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Ingen guide og sjåfør ble brukt

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Fantastisk med alle linjene og stedene som ble anbefalt i forkant. Det gjorde det enklere for når vi ankom en ny by og finne ut av hva vi ville gjøre. Det vi gjorde var vi fornøyd med.

Vurdering av service i forkant av turen.

Bra. Synes det var fint at du kunne møte oss rett før vi skulle dra, siden vi tok kontakt så sent.

Annet som dere ønsker å formidle.

Respondenten hoppet over dette spørsmålet


Reiseperiode: Juli 2019

Kappabashi Bridge, Nagano

Kappabashi Bridge, Nagano

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Bra

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Stort sett bra. Det ene hotellrommet i Tokyo var veldig lite, vi fikk ikke plass til koffertene.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Vi hadde en fantastisk flott tur, generelt sett. Opplevde mye og fikk akkurat det vi ønsket oss ut av reisen. Litt kaotisk innimellom, spesielt hver gang vi kom til en ny by og måtte finne hotellet. Med tålmodighet og evnen til å spørre seg fram, gikk det meste bra og vi benyttet oss av metro, buss og lokaltog til alt.

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Guidene til mt Fuji var enestående. Den fjellturen var en opplevelse fra vi dro til vi var tilbake igjen. Utover dette brukte vi bare offentlige transportmidler som busser og metro/lokaltog. Ikke noe inntrykk av sjåførene der, bortsett fra at alle var vennlige.

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Mt. Fuji var en tier. Kvaliteten utover dette varierte litt, men vi valgte ut attraksjoner vi ønsket å se på egenhånd. Skulle kanskje brukt guider på noen av dem. Mye flott kultur og mange flotte opplevelser.

Vurdering av service i forkant av turen.

Uvurderlig. Rett og slett. Takk til Japaneksperten for den service og tålmodighet som ble meg til del. Reisebeskrivelser og forklaringer som fulgte med var gull verdt.

Annet som dere ønsker å formidle.

Sett i etterpåklokskapens lys har vi snakket om at vi burde komprimert overnattingen til færre hoteller. Siden vi hadde reisepass med Shinkansen, var avstandene korte. Vi hadde valgt bort å sove i Kyoto, og heller tatt dagsturer til den byen fra Osaka. Eventuelt kunne vi foreslått en overnatting i Hiroshima istedenfor, eller på Miyajima. Der var det nydelig. Min sønn på 16 kunne nok tenkt seg en overnatting til i Tokyo. Sett under ett gikk det vekk endel tid i reise mellom byene med bagasjen. Men det er ikke så godt å få gjort det annerledes heller når man skal oppleve det man skulle. I tillegg snakket vi om at de to nettene i Hakone skulle vært det siste stoppet på turen. Det var deilig avslappende, og da hadde man kunne hentet seg inn før hjemreisen. Vi var utrolig godt fornøyd med railwaypasset på Shinkansen. Og det var veldig nyttig å leie wireless internett som vi hadde med oss overalt.


Reiseperiode: August 2019

Adachi Museum of Art, Shimane

Adachi Museum of Art, Shimane

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Meget bra

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Overordnet bra, men noe svakt i Kyoto.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Veldig bra

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Bra

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Bra

Vurdering av service i forkant av turen.

Veldig bra

Annet som dere ønsker å formidle.

Respondenten hoppet over dette spørsmålet


Reiseperiode: August 2019

B&G Kaiyou Center, Kagoshima

B&G Kaiyou Center, Kagoshima

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

Meget bra. Litt trangt på flyet hjem.

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

Bra - meget bra. Litt trang hotell i Tokyo.

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

Fantastisk!

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

Ikke aktuelt.

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

Gode tips fra japaneksperten. Ellers oppsøkte vi mange attraksjoner på eget initiativ.

Vurdering av service i forkant av turen.

Fikk litt lite informasjon uoppfordret kanskje, men fikk alltid svar når vi spurte.

Annet som dere ønsker å formidle.

Vi hadde en strålende tur og er veldig fornøyde. Fantastisk land å reise rundt i med tog.


Reiseperiode: August 2019

Izunuma-Uchinuma Lotus Festival, Kurihara City, Miyagi

Izunuma-Uchinuma Lotus Festival, Kurihara City, Miyagi

Vurdering av flyselskap(er) når det gjelder service og kvalitet.

bra

Vurdering av hotell(er) som ble brukt gjennom reisen.

bra. frokosten på det siste hotellet var nok litt tungvindt o det var lite variasjon i maten, men ikke dårlig - og her var det flotte muligheter til å vaske tøy selv. Det var helt nødvendig for oss som var på trening hver dag :)

Deres inntrykk av turen, generelt sett.

bra

Vurdering av guider og sjåfører som ble brukt gjennom reisen.

ble ikke brukt

Vurdering av kvalitet/innhold av attraksjonene og utfluktene gjennom turen.

bra

Vurdering av service i forkant av turen.

bra

Annet som dere ønsker å formidle.

Respondenten hoppet over dette spørsmålet